World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 17 dec 2017, 09:07

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 10 nov 2017, 20:31 
Offline
Trans-Siberië Express

Lid geworden op: 03 aug 2010, 12:20
Berichten: 547
De consumentenbond heeft naast de consumentengids ook nog de dito REISgids-2 maandelijks blad. Daarin staan ook altijd wat uitspraken van de klachtencommissie voor de reiswereld. Ben nu met pensioen, maar vroegr moest ik al die tijdschriften doorlopen om te zien wat er eventueel voor belangwekkende zaken in stond.
Het laatste nr-okt+nov '17, behandelt een klacht van een reiziger die bij een reisburo (niet genoemd, maar het moet wel de TRW=Treinreiswinkel geweest zijn, gewone reisburo"s doen dat soort zaken allang niet meer, ze zouden niet eens weten hoe) een Interrail bestelde en zo bang was niet mee te kunnen, vroeg om diverse REServeringen voor CFR-in Romania te maken. Buro antwoordde, dat ze zouden proberen ,maar dat het meestal niet kon. De reiziger was zo bevreesd niet mee te kunnen, dat hij (of zijn-zal wel niet) het toen maar zelf online deed en daarbij moest hij dus de volle prijs voor ticket+RES betalen. Vervolgens wilde hij de al gekochte Interrail teruggeven-dat kan niet. En daarover ging de klacht.
Deze werd afgewezen, omdat alles ging zoals aangekondigd.
Omdat sinds enige jaren reisburo"s bij pakketreizen verantwoordelijk zijn voor alle geleverde produkten-dus ook uitvallende airlines/treinen etc, zien ze er geheel maar vanaf. En dan maar klagen dat niemand meer met de INTernational trein mee wil.
De reiziger in kwestie zou al flink geholpen zijn door dit forum aandachtig te lezen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12 nov 2017, 07:20 
Offline
Trans-Siberië Express
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09 jul 2008, 23:12
Berichten: 1142
Waarom zouden ze het gekochte interrailpas terug moeten kopen?

groetjes ben2


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12 nov 2017, 07:34 
Offline
Intercity

Lid geworden op: 22 apr 2017, 22:09
Berichten: 87
Land: België
Los van het feit dat de interrail niet wordt terugbetaald vraag ik me af hoe die reis in Roemenië is verlopen?! Als hij op voorhand al zoveel schrik had dat ie geen plaats ging hebben op de trein dan vrees ik dat die reiziger nog leuke verrassingen te wachten stond. Reizen in Roemenië vereist toch wel de nodige 'trek uw plan'-mentaliteit...
Flexibiliteit is toch belangrijk tijdens het maken van lange treinreizen en dan is zo'n interrail toch ideaal me dunkt.

Ik vraag me trouwens af hoe compensaties voor vertragingen worden vergoed bij gebruik van een Interrail. Bij gebruik van treinen zonder reservatie heb je geen bewijs dat je trein x of y hebt gebruikt? Of wordt de reiskalender als bewijs aanvaard?

Groeten,
Kristof


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12 nov 2017, 15:00 
Offline
Maglev

Lid geworden op: 30 apr 2010, 01:11
Berichten: 348
Citeer:
Ik vraag me trouwens af hoe compensaties voor vertragingen worden vergoed bij gebruik van een Interrail. Bij gebruik van treinen zonder reservatie heb je geen bewijs dat je trein x of y hebt gebruikt? Of wordt de reiskalender als bewijs aanvaard?
In EG 1371/2007 (is dat nog steeds de geldige regelgeving ?) staat :
Passengers who hold a travel pass or season ticket and who encounter recurrent delays or cancellations during its period of validity may request adequate compensation in accordance with the railway undertaking’s compensation arrangements. These arrangements shall state the criteria for determining delay and for the calculation of the compensation.


Dus iedere spoorwegmaatschappij mag hiervoor zijn eigen regeltjes opstellen ?

Op de compensatiepagina van NMBS vind ik alvast niets terug over Interrail :
http://www.belgianrail.be/nl/klantendie ... aging.aspx


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12 nov 2017, 17:01 
Offline
Trans-Siberië Express

Lid geworden op: 03 aug 2008, 13:35
Berichten: 1322
Land: Andere
Locatie: Tirana
In het verleden schreven ze aan het loket in Duitsland een dag erbij als je niet meer thuis dreigde te komen.

_________________
Rood en zwart.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12 nov 2017, 17:35 
Offline
Intercity

Lid geworden op: 22 apr 2017, 22:09
Berichten: 87
Land: België
Ik heb de reglementering gevonden, maar hoeveel je recupereert staat er niet bij en het lijkt me maar de vraag of er ooit al iets uitgekeerd is aan gedupeerden:

Kort gezegd:
Global-pass: 3x vertraging van +60'
One-Country-pass: 2x vertraging van +60'

http://www.eurailgroup.org/compensation.aspx


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13 nov 2017, 01:25 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12 apr 2006, 20:17
Berichten: 991
Land: Nederland
Persoonlijk heb ik, ook met Interrail, al meerdere malen een hotelovernachting gehad. Daarnaast heb ik wel eens een "zugbindung aufgehoben" aanhangsel met handmatig aangepaste datum gehad om er zo dus een dag bij te krijgen. Mijn ervaring is dat men "on the spot" altijd prima en adequaat handelt, qua geld terug heb ik geen ervaring.

_________________
Treinreis en Budapestpromotor!

"Wie niet reist zal niet gemist worden maar wel veel missen"

"Het maakt niet uit waar de trein naartoe gaat, het gaat er om of je besluit in te stappen"


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.
[ GZIP: Off ]