World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 23 jun 2018, 12:59

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Toekomst forum
BerichtGeplaatst: 28 mar 2018, 09:38 
Maglev

Wat vindt de eigenaar Aram ervan?

BerichtGeplaatst: 28 mar 2018, 10:17 
Trans-Siberië Express

Waarom gebeurt hier niks meer? Komt dat omdat er steeds minder interrailers zijn? Of komt dat omdat interrailers andere manieren hebben gevonden voor informatie? Feit is wel dat interrailen niet meer is wat het vroeger was. Wat me verder opvalt is dat hier ooit een harde kern van gebruikers was, waarvan tegenwoordig ook vrijwel niemand meer post.

BerichtGeplaatst: 28 mar 2018, 14:19 
Site Admin

Land: Nederland
Citeer:
Hoe staat het eigenlijk met de plannen voor de nieuwe website?
Om maar gelijkt met het slechte nieuws in huis te vallen: Slecht.

Helaas heeft mijn gezondheid het afgelopen jaar een flinke knauw gekregen, waardoor mijn leven momenteel flink op zijn kop staat. Zoals je vermoedelijk zult begrijpen heeft in leven blijven dus (helaas) een iets hogere prioriteit op het moment :|
Citeer:
Wat vindt de eigenaar Aram ervan?
Allereerst ben ik blij om te zien dat er, zij het van een handjevol mensen, nog steeds interesse bestaat voor de site en het forum.
Verder vind ik het vooral heel jammer dat ik niet aan jullie maar vooral ook mijn eigen verwachtingen heb kunnen voldoen, en als de perfectionist die ik ben, voelt dit toch eigenlijk wel als keihard falen :(

Maar dat ik, het liefst met hulp van wat er nog van de harde kern over is, moet gaan heroverwegen hoe of wat staat wel redelijk vast inderdaad. Want zoals, helaas, terecht wordt opgemerkt is hier heel weinig meer te beleven. En ik heb momenteel met mijn beperkte mankracht en middelen geen flauw idee hoe dat te verbeteren.

De stekker er uit trekken is wat mij betreft een brug te ver. En alhoewel ik momenteel vooral mijn tijd op dit forum besteed met het verwijderen van spam en spammers, doe ik dat met liefde. Verder doe ik ook mijn best om af en toe nog een relevant berichtje op Facebook te delen.

Wel is het inderdaad de vraag of het, gezien mijn huidige toestand, realistisch is dat ik op korte termijn een hele nieuwe site tevoorschijn tover. Want dat is inderdaad flink wat werk, iets waar ik momenteel slechts met muizenstapjes toe in staat ben.

Zoals Andries terecht aangeeft is zowel het internet- als ook het reislandschap de afgelopen jaren flink veranderd. Reden voor mij om al vrij snel te besluiten de focus te verleggen van Interrail alleen naar "Internationale treinreizen" in het algemeen. Wel blijft wat mij betreft de focus liggen op het reizen per trein. Bussen en zelfs vliegtuigen wil ik niet uitsluiten. Maar het moet niet gaan over Airfares, goedkoop de wereld rondvliegen of acties bij de verschillende luchtvaartmaatschappijen. Daar zijn naar mijn bescheiden mening genoeg andere sites voor, en het matcht ook niet helemaal lekker met de naam ;)

Dan blijft de vraag hoe nu verder. Moet dat als "Nederlandse versie" van het onvolprezen Seat61, of kunnen alle internationale treinreizigers tegenwoordig voldoende Engels en halen ze hun informatie daar wel vandaan? Aan de andere kant zijn er in de afgelopen periode wel nog wat nieuwe, Nederlandse, treinreiswebsites ontstaan. Hetgeen er op lijkt te duiden dat er zeker nog wel interesse in bestaat. Al sluit ik ook niet uit dat een groot deel van het publiek ondertussen zijn weg naar die sites heeft gevonden. Waarna het wederom de vraag is of het nog zin heeft om zoveel moeite in het "concurreren" te steken.

Ook is er nog de mogelijkheid om de focus meer naar de Social Media te verleggen en dus vooral actief te zijn aldaar. Waarbij wel het risico bestaat dat daar heel snel veranderingen plaatsvinden, en het de vraag is wat dat dan betekent. Als voorbeeld is er bijvoorbeeld de "leegloop" van Facebook op het moment, al valt die volgens mij best mee. Maar iets soortgelijks kan in een kwestie van dagen gebeuren, en als alles dan is ingericht op Facebook (of Twitter of Instagram...) kan dat ook nog wel voor problemen zorgen.

Ik denk dus dat ik vooral jullie moet vragen welke toekomst jullie nog voor je zien, en krijg daarbij heel graag concrete tips (zoals bijvoorbeeld letsencrypte van pkp :) )

Ik blijf mij namelijk met liefde inzetten als ambassadeur en promotor van het internationaal reizen per trein, maar vrees wel dat ik er mee moet leren leven dat dat op een veel lager pitje gaat zijn. Want voorlopig is er geen zicht op verbetering van mijn persoonlijke situatie.

Hoopvolle groeten,

Aram

"Wie niet reist zal niet gemist worden maar wel veel missen"

"Het maakt niet uit waar de trein naartoe gaat, het gaat er om of je besluit in te stappen"

BerichtGeplaatst: 29 mar 2018, 06:47 
Trans-Siberië Express

Naar om te lezen dat het niet zo goed met je gaat. Sterkte met je gezondheid Aram.

Wat betreft het idee dat opheffen nu een brug te ver is: ik snap die gedachte. Aan de andere kant, wat je zelf al aangeeft: hoeveel moeite wil je hier nog in steken zonder te weten of er echt een kans is dat World On Rails weer nieuw leven wordt ingeblazen? Eerlijk gezegd zie ik dat somber in, zelfs al zou er een compleet vernieuwde site komen en een nieuwe set-up. Mocht dat er wel komen, dan lijkt mij de focus op reizen over land in het algemeen en reizen per trein in het bijzonder het meest logisch. Inderdaad, als het gaat om (goedkoop) vliegen zijn er genoeg andere sites.

Dat iets niet gelukt is, is overigens niet keihard falen. Er zijn goede redenen waarom het niet gelukt is. En een makkelijke opgave was het vanaf het begin af aan al niet. Maar in mijn ogen komt dan op een keer wel het moment dat je je kan afvragen: doorgaan of stoppen? En ook als je zou besluiten te stoppen is dat geen falen, maar misschien wel een verstandige beslissing. Maar, eerlijk is eerlijk, ook zeker geen makkelijke beslissing voor een forum dat al zo lang bestaat.

BerichtGeplaatst: 29 mar 2018, 07:07 
Maglev

Hi Hello :)

Ik heb maybe niet de beste status hier maar wil wel helpen, Ik heb zelf een eigen server waar ik webhosting op draai en heb meerdere klanten.

Ik wil wel een jaar lang, of langer gratis hosting provided voor worldonrails.

Maak anders even een DNS record aan aub? A record test.worldonrails.nl @ 83.149.125.142

Dan zal ik de website gaan opzetten de komende weken, geef me 14 dagen dan max :) als jullie het dan goed vinden en mooi, kunnen we de hele website bij mij hosten, als jullie dat uiteraad willen.
De domain naam blijft gewoon bij jullie staan onder jullie naam. Ik zorg dan ook voor de beveiliging en voor een up to date form :) Eventueel kunnen we ook alles migreren hier heen.

Laat het maar weten. of mail naar webhosting@sociaal-it.nl

BerichtGeplaatst: 29 mar 2018, 08:42 
Intercity

Aram, wat een kloten situatie. Wat Andries zegt, dat dit forum zich in de huidige situatie bevindt is geen keihard falen. Daar zijn wel tientallen redenen voor te verzinnen. Steek die onnodige negatieve energie maar in je herstel.

De stekker eruit trekken zou ik persoonlijk ook zonde vinden, al hangt het natuurlijk wel af wat ieders doel van dit forum is. Ik blijf het een mooie plek vinden om reiservaringen met elkaar te delen. Genoeg leden die nog steeds mooie reizen maken en hier iets moois over te vertellen hebben. Ok, het is misschien geen forum waar dagelijkse activiteit is maar moet dat een doel op zich zijn?

Als je doelen opstelt dan moeten die vooral realistisch zijn. En om jezelf als doel te stellen om de Nederlandse seat61 te zijn, dat lijkt me een brug te ver. Daar gaat zoveel werk in zitten, zowel qua opzetten maar ook qua bijhouden.

Wanneer je als doel hebt om een verzamelplaats te zijn voor een paar avontuurlijke reizigers die hun verhalen delen, dan lijkt me hier animo genoeg. Het zegt toch ook wel iets dat alle verslagen minimaal honderden (en soms duizenden) keren worden gelezen? Dat geeft mij in ieder geval wel het idee dat er op zijn minst een publiek is.

Mijn voorkeur zou dan ook zijn om het gewoon in de lucht te houden en gewoon ervaringen met elkaar te blijven delen in de vorm van verslagen.

Ben benieuwd hoe de rest hierover denkt.

BerichtGeplaatst: 06 jun 2018, 12:52 
Trans-Siberië Express

Land: Andere
Inmiddels zou het echt topdrukte moeten zijn op dit forum, maar zoals anderen al hebben gezien heeft Interrail een eigen Facebook groep aangemaakt, waar het inmiddels flink volloopt. Ik zou het ook jammer vinden als de boel sluit, maar ik vrees dat wij geen meerwaarde meer gaan zijn, aangezien de info op ons forum inmiddels ook achterhaald raakt.

BerichtGeplaatst: 08 jun 2018, 19:07 
Thalys

Land: België
Terwijl de reisverhalen op drehscheibe-online u om de oren vliegen... Zijn er dan zo weinig 'trein-reis-liefhebbers' in België en Nederland?

Het wordt ondertussen in België weer een stuk moeilijker om reserveringen te maken voor nachttreinen. Vandaag geprobeerd om te boeken in de 'Lisinski' maar zowel de verbinding München-Zagreb als Zürich-Zagreb is in België niet meer te boeken. De afdeling 'Reizigers-Internationaal' is in mei gefusioneerd met de afdeling 'Binnenland' en moet fors afslanken. De dienst 'speciale producten' is ook afgeschaft. Zij beschikten over de DB-computer waar deze treinen wél in te boeken waren... Triestige evolutie. En dan nog schaamteloos 9€ dossierkosten aanrekenen aan de reizigers met bestemmingen die wél nog aangeboden worden aan het loket (= buurlanden)...

BerichtGeplaatst: 08 jun 2018, 21:57 
Sneltrein

Citeer:
Inmiddels zou het echt topdrukte moeten zijn op dit forum, maar zoals anderen al hebben gezien heeft Interrail een eigen Facebook groep aangemaakt, waar het inmiddels flink volloopt. Ik zou het ook jammer vinden als de boel sluit, maar ik vrees dat wij geen meerwaarde meer gaan zijn, aangezien de info op ons forum inmiddels ook achterhaald raakt.
Welke Facebook-groep bedoel je? Ik heb er een gevonden in het Engels en een pagina over Europa-reizen in het algemeen (dus niet alleen reizen per trein, maar ook per auto of vliegtuig). Die groep in het Engels levert natuurlijk wel weer drempels op voor wie niet zo goed Engels kunnen en die groep over Europa-reizen in het algemeen is weer te breed voor sommigen (want sommigen hebben niets met Roadtrips met welk vervoersmiddel dan ook en anderen willen graag treinen zien, waar die groep ook weer beperkt in is). En daarnaast dacht ik dat Facebook steeds populariteit verliest. Iedereen haalt zijn gegevens eraf of schermt ze af voor vrienden en het is toch vooral reclame wat je te zien krijgt op Facebook. Ik vraag mij af of die Facebook-groepen zo'n toekomst hebben, ten opzichte van een Nederlandstalig, laagdrempelig, grotendeels advertentievrij forum specifiek voor treinreizen in Europa en buiten Nederland.

BerichtGeplaatst: 09 jun 2018, 08:44 
Trans-Siberië Express

Ik heb ook eens op facebook gekeken en zag een pagina Interrail Travellers Official. Best wel interessant en veel informatie.

Wat dit forum betreft: we moeten zo eerlijk zijn te zeggen dat het geen toekomst heeft. Er gebeurt amper wat.

BerichtGeplaatst: 11 jun 2018, 10:01 
Trans-Siberië Express

Land: België
Citeer:
Het wordt ondertussen in België weer een stuk moeilijker om reserveringen te maken voor nachttreinen. Vandaag geprobeerd om te boeken in de 'Lisinski' maar zowel de verbinding München-Zagreb als Zürich-Zagreb is in België niet meer te boeken. De afdeling 'Reizigers-Internationaal' is in mei gefusioneerd met de afdeling 'Binnenland' en moet fors afslanken
Technisch gezien kan elk loket met een internationaal "Direct Mode" systeem deze treinen nog boeken, of ze het willen / weten hoe het technisch moet is een andere vraag.
Reisbureau's met @lantis2 kunnen het ook boeken, maar deze rekenen wss een extra fee aan. NMBS loketten rekenen voorlopig nog geen fee aan voor interrail reserveringen.

Mocht je het willen proberen:
Geef ze de route en het treinnummer en vraag dat ze het manueel inboeken (dus niet via geleide verkoop)
Gamma moet een Euronight willekeurig gamma zijn (bv ENH of EUN) en tariefcode AUFPREIS (AUFA6 voor Couchette met 6 personen, AUFA2 voor zitplaats 2e klas, AUFA3 voor T3, ...). Dit kunnen ze dan vervolgens pricen en printen.
Wel vrij duur, zitplaats 14 EUR, couchette6 34 EUR, T3 54 EUR

PM maar als ik even de beschikbaarheid van een specifieke datum moet checken.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5

Alle tijden zijn UTC+01:00