World on Rails

Powered by WorldOnRails.nl
Het is momenteel 08 dec 2021, 22:31

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Reizen met HKX en InterRail
BerichtGeplaatst: 14 jul 2013, 18:27 
Sprinter

Land: Nederland
Hallo iedereen,

Ik ben voor begin april 2014 (ja, nog ver vooruit...) aan het kijken naar mogelijkheden voor een aanreisroute naar Dresden, alwaar ik enkele dagen zal verblijven. Ik reis met een Global Pass (10 dagen binnen 22 dagen).

Nu ik een ICE een piekfijne trein vind, maar ik een hele dag de tijd heb, leek de HKX-trein mij een leuk alternatief tussen (Köln-)Duisburg en Hamburg Hbf, waarna ik doorreis naar Dresden.
Met een iets gematigdere snelheid de lange afstand afleggen, dus meer van de omgeving kunnen zien.

Ik kan echter niks vinden over geldigheid van HKX en InterRail. Is er een toeslag of reservering nodig voor dit traject?
Als iemand hier informatie over heeft, verneem ik deze graag.

Groet,
Durk Houtsma

BerichtGeplaatst: 14 jul 2013, 18:59 
Sprinter

Heb zojuist toch maar even een e-mail verstuurd naar HKX, en kreeg een keurig antwoord, binnen 13(!) minuten per e-mail terug.
Citeer:
Sehr geehrter Herr Houtsma,

vielen Dank für Ihr Interesse an unserem Angebot und Ihre Anfrage.

Das Interrail-Ticket gilt im HKX nicht.
Sie benötigen für unseren Zug ein eigenes Ticket, das Sie online oder telefonisch buchen können.

[adresgegevens enz]
Daar ik dan voor €18 mee kan met HKX van Köln naar Hamburg (eerste overnachting is in Köln), is volgens mij een ticket van Hamburg naar Dresden nog te betwijfelen, of ik toch niet beter met DB IC's kan reizen.

Stel dat ik de HKX neem naar Hamburg. Dan kan ik toch beter wél voor die dag nog een interraildag aanschrijven voor Hamburg -> Dresden?

BerichtGeplaatst: 14 jul 2013, 20:00 
Trans-Siberië Express

Land: Andere
Het is gewoon even afwegen wat goedkoper is. Ik zou het in ieder geval niet over hebben voor een niet te vertrouwen spoorwegmaatschappij.

BerichtGeplaatst: 14 jul 2013, 20:40 
Sprinter

Ja, dat is namelijk wat ik dan ook bedenk. Zeker als je de Married-Pair-Wagenstam van de NOB voor je kiezen krijgt op de reis van circa 4 uur. Dáár wordt niemand blij van.
Ik denk dat het dan toch een IC-verbinding wordt vanaf Keulen naar Dresden. Alleen nu even kijken wat leuke IC-verbindingen zijn, met evt een stukje ICE erbij. Maar daarover open ik tzt wel een nieuw topic, daar dat hier niet thuishoort en ik dan ook routes ed heb bekeken.

BerichtGeplaatst: 16 jul 2013, 12:04 
Trans-Siberië Express

je kan in principe-MET wat geluk en ALS je vroeg genoeg boekt via bahn.de vrijwel elke Reis in heel DE-met nog tussenstops maken, dus K->DD voor 29 eur. Maar dat kan niet via HH, want dat is buiten de normale route. Veel te zien valt er overigens niet van K naar HH, dan is de binnendoor route via Kassel-Erfurt qua landschap veel aantrekkelijker. Voorlopig zijn nog veel van die lijnen naar Berlin/langsheen de Elbe door het hoogwater verstoord.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00